(Vea a continuación una mala versión de "Google Translate" de este mensaje en Español)
------------------------------ en Inglés ----------------------------
Most of you have been very busy with your Agora projects. I have been looking through "dilo" and the responses to the recent Google Form request for your final reports.
It is most important that you have entered the information for your report in the form at
This is the information CIEP will use to evaluate your work (that is not my job!). I am only writing to remind you to enter the information they have requested.
A few of you have entered information that is NOT a report such as descriptions, links to videos, tweets, images etc. The requested information for a reports is ONE SINGLE URL that links to a document, web site that contains all of the information about the report, it's explanation, your results, student feedback.
Once again, the information for your report should be a single URL. Some of you are writing text or including multiple web addresses as a response. What CIEP seeks is ONE single public web site, blog, document, etc that includes all of the information about your project.
My suggestion is to ask yourself; if you sent that link to a colleague who did not know about your project, would they understand what you did for the project, why you did it, how you did it, and its results including student feedback?
This is likely not fully explained in a link to web videos, survey results, or meme images.
I am working on the last part of this reporting phase where you will share the results of your most successful project, so we have them in one place for the world to see.
I look forward to celebrating your Agora success in December.
Alan
------------------------------ en Español ----------------------------
La mayoría de ustedes han estado muy ocupados con sus proyectos Agora. He estado buscando a través de "dilo" y las respuestas a la reciente solicitud Formulario Google para sus informes finales.
Es más importante que ha introducido la información de su informe en el formulario
Esta es la información CIEP utilizará para evaluar su trabajo (que no es mi trabajo!). Yo sólo escribo para recordarle que debe introducir la información que han solicitado.
Algunos de ustedes han entrado en la información que no es un informe como descripciones, enlaces a videos, tweets, imágenes, etc. La información solicitada por los informes es UNO SOLO URL que enlaza con una página web documento que contiene toda la información sobre el informe, es la explicación, los resultados, la retroalimentación de los estudiantes.
Una vez más, la información de su informe debe ser una única URL. Algunos de ustedes están escribiendo texto o incluyendo múltiples direcciones web como respuesta. Qué CIEP busca es un sitio web público único, blog, documentos, etc, que incluye toda la información acerca de su proyecto.
Mi sugerencia es preguntarse; si usted envió que enlazan con un colega que no sabía acerca de su proyecto, iban a entender lo que usted hizo para el proyecto, por qué lo hizo, cómo lo hizo, y sus resultados, incluyendo la retroalimentación de los estudiantes?
Estoy trabajando en la última parte de esta fase de presentación de informes en el que va a compartir los resultados de su proyecto más exitoso, por lo que los tengo en un lugar para que el mundo vea.
Espero con interés la celebración de su éxito Agora en diciembre.
Alan